Friday, February 14, 2014

The First Dressmaking Workshop - סדנת התפירה הראשונה !


ואו, השבוע זה טס!

הרבה דברים מרגשים קרו, ואחד מהם הוא הסדנה הראשונה שהתקיימה ביום שישי האחרון. תשמעו, היה כל כך כיף.. לא ציפיתי לזה. רק ידעתי שאני חייבת להתחיל ולראות מה קורה.



אז מה באמת קרה? הסדנה הראשונה עסקה במבוא לתפירה ועשינו חצאית כיווצים. הבנות הלכו לנחלת בנימין ובהכוונה שלי נכנסו לכמה חנויות, בהן הן קנו את כמות הבד המומלצת לאורך ונפח החצאית הרצויה שלהן. אני בנתיים הכנתי את הסטודיו. סידרתי קערות, מכונות תפירה, והרכבתי ערכות מתנה חמודות, עם דברים להם זקוקה כל תופרת מתחילה.









השעה הראשונה כללה קפה, הרבה התרגשות והסבר על הכנת גזרת החצאית. כל אחת החליטה איזה אורך חצאית היא רוצה, איזו כמות כיווצים, האם היא רוצה כיסים (ברור, כולן רוצות) והיכן יהיה ממוקם הרוכסן.



אחר כך הגיע זמן ללמוד להשתמש במכונת התפירה. מאיה קיבלה את מכונת הוינטאז' וזלה את המכונה המודרנית יותר. הראיתי להן את כל הפעולות על שתי המכונות, כדי שיהיו מוכנות יותר לכל מכונה אשר ימצאו בדרכן. ואז התחלנו להתאמן על התפרים- לחץ על הדוושה ונסענו!



עבדנו ככה בחדווה עד השעה שבה חשבנו לסיים, ואז הבנתי שאין שום סיכוי בעולם שנסיים הכול במפגש הזה. מה גם שכבר התחלנו להתעייף ודווקא כעת עמדה לפנינו כל העבודה הדייקנית באמת. מכיוון שהמטרה של הסדנה היתה בדיוק זה- לבדוק כמה זמן הדברים לוקחים ולמנוע הפתעות בהמשך הדרך, קבענו להמשיך ביום ראשון אחה"צ. כך נראיתי בסוף המפגש הראשון - פרצוף מעורב של עייפות, סיפוק וסקנות לבאות.



סוף השבוע היה עמוס בכל מיני מפגשים, אבל מכיוון שלא הצלחתי באמת להפסיק לחשוב על הסדנאות, תפרתי חצאית כיווצים נוספת, הפעם מבד כותנה יפני, מטורף ביופיו, שקניתי בסינגפור. מעבר להדפסי הפרחים יש לו טקסטורה מאוד מעניינת, שמשולבת עם רכות ונפילה של voile (הסוג הדק והחלק של הכותנה). ומכיוון שכבר מזמן הרגשתי שאני רוצה חצאית בהשראת פרידה קהלו, ישר ידענו אני והוא שזה מה שיהיה. בשביל העניין העיצובי, עשיתי לחצאית מכפלת עבה וגדולה במיוחד, ואותה חיברתי באמצעות תפרים מסביב לפרחים בטכניקת קווילטינג, שכתבתי עליה בעבר



יום ראשון בערב הגיע. בערב יש אנרגיה אחרת, קצת יותר רגועה, יותר מלטפת. שמתי את אלה פיצג'רלד ברקע ואני מחכה לבנות.



ובאמת היה משהו מיוחד במפגש הזה. אחרי שלימדתי אותן לתפור, בשיעור הקודם, וגם לחבר את החגורה ולהכניס כיסים, בשיעור הזה נשאר לנו ללמוד על הרוכסן, המכפלת והתפרים הידניים הפנימיים.







היתי כל כך גאה בהן על איך שהן עשו את כל השלבים, ואיך שהחצאיות שלהן התחילו לתפוס צורה..

בשלב של התפירה הידנית, פתאום שמתי לב לשקט שיש בחדר, הן ישבו בנועם כזה ותפרו להן את החגורה של החצאית, ומצאתי את עצמי מתרגשת נורא מהביחד הנעים, הנשי הזה. זו היתה חוויה כמעט מרפאת ..





ישבנו ככה, קישקשנו על ענייני בנות תוך כדי שאני מכוונת אותן עם התפירה ולא שמנו לב איך הזמן חלף. הכלב שלי כבר ממש התעקש לצאת לטיול שלו, אז נאלצנו לסיים את הסדנה ולקבוע להצטלם להמשך השבוע. אני חייבת להראות איזה דברים הן עשו.
זה די מדהים שזו החצאית הראשונה שלהן..





וכך, בשולחן מבולגן מעשייה, הסתיימה הסדנה הראשונה שלי, וגם הסיפור שלנו להיום. 

הגעתי לכמה מסקנות בקשר לאורך הסדנאות, והצורך בקצת רקע לגבי בדים שאני רוצה למלא לתלמידות שלי לפני שהן יוצאות לנחלה. זה לא מחייב שתקני בד טוב על ההתחלה, אבל זה בהחלט מקל על הלימוד וגם משאיר אותך עם תוצאה שגורמת לך גאווה ורצון להמשיך ולהתפתח.


סדנאות המבוא יהיו שני מפגשים מרוכזים, ובהמשך הסדנאות המתקדמות שלושה ויותר. 
התאריכים הקרובים לסדנת חצאית הם - יום ג ה- 25.2 (מפגש שני בשבוע אחריו), וסדנא נוספת ביום שישי - ה- 28.2 (גם היא שני ימי שישי). 
מספר המקומות מאוד מוגבל (עד 3 בסדנא), אז כדאי למהר להירשם. וגם יש בונוס ממש נחמד לנרשמות עד ה18.2.

מי שמגיעה אלי דרך הבלוג, שתשלח לי מייל ל-milenushkas@gmail.com, ואשלח לה את הפרטים והלינק להרשמה.

חיבוק גדול וחג (אמנם קפיטליסטי) אבל בכל זאת - אהבה  שמח ;)

אם אין לכן במקרה את מי לאהב בשנה הנוכחית, אל דאגה. ממש בקרוב תפגשו אדם יקר ומיוחד שרק איתו תרצו לראות סרטים ולאכול עגנבניות. 

מילנה








4 comments:

  1. היה מדהים! נהנתי מאוד!
    תודה למילנושקה המוכשת!
    מחכה לסדנאות נוספות!

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה רבה יקירתי, גם אני!

      Delete
  2. Replies
    1. It was almost therapeutic, Rachel :) I am sorry I've been writing mostly in Hebrew lately, I hope the translation was not too crazy:)

      Delete

תודה לכל המגיבים :) I love reading your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...